MALATYA KURU KAYISI DIŞ TİCARET İNCELEMESİ 2018
Sektör Raporları- 1155 Okunma
- 49 İndirme
Özet
Dünya’da üretilen kayısının önemli bir bölümü taze kayısı olarak tüketilmekle birlikte Malatya’nın özellikle kuru kayısı özelince oluşan uzmanlığı, kuru kayısı ticaretinde dünya ticaretinin yaklaşık %75’ine hakim olmasını sağlamıştır. Raporda öne çıkan başlıca iki sorun, 1) dış ticaret bağlamında kuru kayısıda temel sorunun Türkiye’den ihraç edilen ürünün birim ürün fiyatının gelişmiş ve gelişmekte olan ülkelere kıyasla oldukça aşağısında olması ve2) son yıllarda, gerek yaş kayısı olsun gerek kuru kayısı olsun, kayısı üretim ve ihracatında önemli artışlar gösteren İspanya, Özbekistan ve Tacikistan’ın önümüzdeki yıllarda pazar paylarındaki değişimin Türkiye’ye olası olumsuz etkileridir. Rapor, Kayısı ithalatının %52’sini gerçekleştiren Avrupa kıtası ülkelerinde pazar payını koruma stratejileri ile birlikte, zamanla ithalat miktarları artan başta Hindistan olmak üzere Çin, Japonya gibi gelişmiş ve gelişmekte olan Asya ülkelerinde pazar payını artırıcı çalışmalara ihtiyaç olduğunu ortaya koymakta, rapor sonunda önemli rakip ve potansiyel pazarlar hakkında kısaca bilgi verilmektedir.
-
Hazırlayan / Koordinatör *
Fırat Kalkınma Ajansı
-
Yayın Yılı
2018
-
Belge İçeriği
25 Sayfa1.30 MB