Muğla İli Sosyo-Ekonomik Durum Raporu (2014)
İstatistik-Göstergeler- 881 Okunma
- 70 İndirme
Özet
Muğla, tarihi ve kültürel değerlerin izlerini taşıyan bir coğrafyada yer almaktadır. Kültür ve turizm değerleri açısından dünyanın birçok yerine göre oldukça şanslı olan ilimiz aslında bir uygarlıklar müzesi gibidir. Muğla sahip olduğu 1124 km kıyı uzunluğu, Muğla çam balı, Milas halısı, Bodrum Mandarini ve eşsiz doğal güzellikleriyle öne çıkmaktadır. Muğla’nın istihdam ve gelir bakımından en önemli sektörü turizmdir. İstanbul ve Antalya ‘nın ardından en yoğun turist çeken üçüncü il Muğla’dır. Ancak yabancı turistler büyük çoğunlukla Muğla’nın geleneksel deniz, kum, güneş turizmi için ilimizi ziyaret etmektedirler. Bu yüzden turizm sektörü kış sezonunu yeterince değerlendirememektedir. Ayrıca Milas’ta su ürünleri, Yatağan ve Kavaklıdere’de madencilik, Bodrum’da tekne ve yat imalatı, Fethiye ve Milas’ta bitkisel üretim sektörleri öne çıkmaktadır. Muğla, Türkiye genelinde ocak işletmeciliği ve blok mermer üretiminde ilk sırada; fabrika tesis işletmeciliğinde ise Afyonkarahisar’dan sonra ikinci sırada gelmektedir.
-
Hazırlayan / Koordinatör *
Güney Ege Kalkınma Ajansı
-
Yayın Yılı
2014
-
Belge İçeriği
58 Sayfa2.48 MB