TR90 Doğu Karadeniz Bölgesel Yenilik Stratejisi ve Eylem Planı
Sektör Raporları- 1388 Okunma
- 54 İndirme
Özet
1980’li yılların başında firmalar için yeni bir stratejik yönetim unsuru haline gelen yenilikçilik, 1990’lı yıllara doğru ulusal ve bölgesel olarak da planlanması gereken bir alan olarak karar vericilerin gündeminde yerini almıştır. Bilgi ekonomisinden yenilik ekonomisine doğru yaşanan hızlı değişimde bölgedeki firmaların işini kolaylaştırmak, kamuüniversite-özel sektör arasındaki koordinasyonun sağlanması ve sürecin yönetilebilmesi amacı ile Bölgesel Yenilik Stratejileri hazırlanmaya ve uygulanmaya başlanmıştır. Çalışma kapsamında TR90 Bölgesi’nde mevcut durumun tanımlanması için bölgenin yenilikle ilgili göstergeleri ortaya konmuş ve her ilde yapılan GZTF analizi çalıştayları ile desteklenmiştir. Mevcut durum analizi sonucunda bölgenin yenilikle ilgili en önemli sorunları ve bu sorunları çözmeye yönelik gelişim alanları belirlenmiştir. Gelişim alanları şu şekildedir: 1. Yenilikçilik kültürünün oluşturulması 2. Bölgesel yenilik sisteminin güçlendirilmesi 3. Yenilikçi çıktıların artırılması Her ilde gerçekleştirilen strateji çalıştayları ile gelişim alanları altında 11 adet tedbir ve bu tedbirlere karşılık gelen 21 adet eylem tanımlanmıştır. Bu kapsamda TR90 Doğu Karadeniz Bölgesi için yenilikçilik vizyonu “özgün değerlerini ve eşsiz kaynaklarını rekabetçi ve dinamik ürün ve hizmetlere dönüştüren Doğu Karadeniz Bölgesi” olarak belirlenmiştir.
-
Hazırlayan / Koordinatör *
Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı
-
Yayın Yılı
2014
-
Belge İçeriği
128 Sayfa6.25 MB