TR90 Doğu Karadeniz Bölgesi Yöresel Ürünler Stratejisi ve 2015-2017 Eylem Planı

Sektör Raporları
  • 1440 Okunma
  • 70 İndirme

Özet

Sahip olduğu doğal ve kültürel değerler ile önemli bir turizm destinasyonu haline gelen Doğu Karadeniz Bölgesi, sahip olduğu yöresel ürünleri ticarileştirme bakımından aynı gelişimi ortaya koyamamıştır. TR90 Doğu Karadeniz Bölgesindeki yöresel ürünleri ekonomik değere dönüştürmek amacı ile yürütülen bu çalışma kapsamında gerçekleştirilen çalıştaylarda toplam 71 adet yöresel ürün 13 kıstas açısından değerlendirilmiştir. Bölgenin son derece geniş bir envantere sahip olduğu ve yöresel ürünlerle direk ilişkisi olan turizm sektörünün bölgesel küme olarak tanımlandığı göz önüne alındığında, yöresel ürünler bölgesel kalkınma için önemli bir potansiyel olarak ön plana çıkmaktadır. Geliştirilen strateji kapsamında; sistem yönetimi, koruma ve rekabetçilik 3 gelişim ekseni olarak tanımlanmıştır. tanımlanan gelişim eksenleri altında toplam 20 adet eylem tanımlanmıştır. Eylemlerin tanımlanırken bölgedeki kapasite ve kaynaklar dikkate alınarak, anlaşılabilir, uygulanabilir, kapsayıcı ve sonuç odaklı bir eylem planı oluşturulmuştur.
  • Hazırlayan / Koordinatör *

    Doğu Karadeniz Kalkınma Ajansı

  • Yayın Yılı

    2014

  • Belge İçeriği
    56 Sayfa
    25.52 MB